I den svenska skogen

All, Paintings, Watercolor / Permalink / 0
Mitt största kollage hittills! Jag blev sugen på att göra ett kollage med flera djur som man kan hitta i den svenska skogen, och det slutade med tio olika djur. Tavlan tog totalt ca 15h att göra, men timmarna var utspridda under flertalet veckor. När jag väl hade gett färg och detaljer till varje djur så skulle jag klippa ut och sätta ihop dem i en ny komposition. 
Det kändes lite platt när jag bara hade djuren, så jag använde mig av rester från en tapetrulle som jag rev sönder i bitar och lade ihop med målningen. Det kändes fortfarande inte helt rätt när tapeten var på plats, så jag testade att sätta in lite färg som kunde bryta mot kollaget. Jag tog en gammal abstrakt målning som jag aldrig färdigställt och klippte ut bitar av den. Dessa är dem blå bitarna som kan ses i tavlans slutresultat. 
Tavlan blev långt ifrån vad jag hade tänkt mig från början, men jag blev rätt nöjd ändå i slutändan. Den var rolig att göra, särskilt att sitta och sätta ihop alla bitarna på slutet🙌😊

















Till top